Den svenska betaltjänsten Zimpler har blivit allt mer populär hos svenskar. Från att tidigare ha varit en mobil betaltjänst med betalning på faktura erbjuder man idag en identisk tjänst som casino Trustly. Det innebär att du använder dig av direkta banköverföringar för att sätta in pengar hos ett online casino. I denna guide ska vi titta närmare på hur en insättning med Zimpler går till hos svenska nätcasinon.
1. Navigera till insättningssidan och välj belopp
Det första du ska göra är att navigera till insättningssidan. Där väljer du Zimpler som betalningsmetod. En del casinon har också inloggning via Zimpler utan att man behöver sätta in några pengar. Därefter väljer du beloppet du vill sätta in. De flesta casinon har en lägsta gräns på 100 eller 200 kronor.
2. Välj din nätbank
Därefter är det dags att ange vilken bank du vill använda. Tänk på att bankkontot måste vara kopplat till användaren som ska spela. Därmed måste du använda ditt eget bankkonto. Välj den bank du vill använda från listan av tillgängliga alternativ.
3. Verifiera med BankID
Därefter blir du omdirigerad till BankID och behöver nu verifiera din identitet med din sexsiffriga kod. Detta steg måste genomföras för att komma vidare i processen hos ett Zimpler casino.
4. Välj vilket bankkonto du vill använda
Därefter är det dags att välja det bankkonto som du tänkt använda vid insättningen. Tänk på att det är samma bankkonto som gäller vid uttag så välj det bankkonto du föredrar att få ut eventuella vinster till. Därefter trycker du vidare enligt instruktionerna.
5. Bekräfta insättningen med BankID
Nu behöver du verifiera insättningen ytterligare en gång, vilket du återigen gör med BankID. Ange din kod på nytt för att bekräfta att du vill sätta in pengar hos casinot.
6. Processen är klar
Nu är insättningen färdig och du kan se att ditt spelsaldo uppdaterats. Vanligtvis får du en bekräftelse av casinot att insättningen är genomförd. Om pengar dragits och du inte ser ditt spelsaldo uppdateras rekommenderar vi att uppdatera sidan. Är saldot fortfarande inte uppdaterat behöver du kontakta kundtjänst.